Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Nastavak polemike između Sinoda SPC i sledbenika Vladike Artemija

Komentari (85) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 23 decembar 2010 18:59
gavrilo
Saopštenje za javnost Svetog Arhijerejskog Sinoda SPC od 16. XII 2010. ...Odgovor Eparhije raško – prizrenske i kosovsko – metohijske kao NATO i SRBIJA, u retorici ista forma saopštenja, VELIKI se baca na MALOGA, sa jezikom koji niti odgovara crkvi niti odgovara onima koji se nalaze na takvim položajima u Sinodu.Žalosno, žalosno ali sam isto tako srećan zbog odgovora episkopa Artemija koji nam daje nadu i snagu da istrajemo na pravom Hristovom putu, na putu Pravoslavlja i Svetoslavlja jedinoga puta koji treba da sledi Srbski narod, puta koji nam je u zavet ostavio Sv. Sava da bi bili ono što smo uvijek i bili Ponosan Srbski Narod.dragi oče naš dok ste Vi sijaće nam Sunce i znaćemo da smo na pravom putu, mi ćemo Vas pratiti...
Preporuke:
0
0
2 četvrtak, 23 decembar 2010 19:17
st
Ova diskusija je postala malo bespredmentna na NSPM. Jednostavno, istina je ovde mnogo puta dokazana, nedela iznešena u javnost. Najžešći sinodobranitelji sa početka progona koji su nam uporno pričali da dokazi samo što nisu izneti se ne javljaju više (pod svojim imenima/pseudonimima). Ostali su samo provokatori tipa dhss-ovca koji ne zaslužuju nikave odgovore.
Licemerje i bezdušnost njihova potpuno je jasna, jer pored unutarckvene zloupotrebe, oni su upregli i državu u njihova nedela (ili je obrnuto?). Neće se zaboraviti meseci robije na pravdi Boga za Subotičkog, progon Vilovskog, otpuštanje asistenata i ostale zloupotrebe državne sile. A za njihove crkvene prestupe ima sudija iznad svih nas, koji sve gleda i sve vidi. On će kroz nas urediti da u crkvi njegovoj stvari dođu na svoje mesto.
Preporuke:
0
0
3 četvrtak, 23 decembar 2010 19:33
Nemanja
Na mnogaja ljeta vladiko! Ako za godinu dana nisu izašli ni sa čime što može ličiti na dokaz, već samo sa nekakvim deklaracijama, saopštenjima i rezolucijama, i sa svime drugim osim pomirenja, onda je više nego jasno ko je u pravu!
Preporuke:
0
0
4 četvrtak, 23 decembar 2010 20:41
Zoran
U istoriji pravoslavne crkve je bilo dosta primera episkopa na pravdi Boga progonjenih koji su kasnije postali svetitelji. Zajedničko u svim tim slučajevima je bilo prihvatanje odluke crkvenih vlasti, i neprihvatanje buntovanja svojih pristalica, a sve zarad očuvanja jedinstva crkve. Monaha Artemija izobličava njegovo nesmirenje koje monasi ne bi smeli da poseduju a kamoli da javno ispoljavaju.
Artemije više nije episkop pravoslavne crkve, njega ne priznaje nijedna pomesna pravoslavna crkva.
Preporuke:
0
0
5 četvrtak, 23 decembar 2010 20:47
Toma
Gospodo urednici,malo ste se zaigrali.Nema ,naime nikakve polemike između naše Crkve i raskolnika.Vi im možete tepati,nazivati ih kakvim god hoćete imenima,ali verujući narod poštuje odluke svoje Crkve i nema dileme.Ko ima dileme,obično i ne spada u vernike.Prema tome, ne tražite senzacije tamo gde ih nema.Većina naroda je ovu nemilu epizodu gotovo zaboravila.Ovako,ovo poturanje nekakve polemike,bez potpisa autora i davanje previše prostora nakom nepoznatom raskolniku,je u najmanju ruku PATETIČNO i ne služi Vam na čast.Ostavite nam Crkvu na miru,bavite se onim izdajnicima što hoće da nas ubede da nam je NATO prijatelj,onima koji su nam zatrli vojsku,prodali Kosovo i Metohiju,planiraju slično sa Vojvodinom i Raškom i sl.
Preporuke:
0
0
6 četvrtak, 23 decembar 2010 21:01
Pera Panker,nažalost
Po Kanonima (na koje se najveći ''(latinski) teolozi'' ovoga sveta,a i šire pozivaju) dužnost Pravoslavnog jeste da prekine svako opštenje za ''episkopima'' jeretičke ''crkve'' „zbog kakve jeresi, koja je osuđena svetim Saborima ili svetim Ocima, a koju on (Episkop ili Patrijarh) javno propoveda ili otvoreno uči o njoj u Crkvi“.
Pljuvanje preko plota,optužbe i protivoptužbe-ničemu ne vode.
Naše neprijatelje samo raduju,a nas odvlače od sopstvenog Spasenja.
Preporuke:
0
0
7 četvrtak, 23 decembar 2010 21:14
Vlada Kanada
Za Tomu: Tu je mali problem za tebe i slične. Narod nije zaboravio ni vladiku Artemija i njegovu borbu. Nije zaboravio ni NATO, ni uništenu ekonomiju. Srspki Narod nije zaboravio ništa. On samo čuti i čeka Karađorđa. Neka sadašnje ćutanje Srba bude za vas znak zaborava, tako će te biti još neko vreme omamljeni i iznenađeni.
Preporuke:
0
0
8 četvrtak, 23 decembar 2010 21:22
Siniša Milović,Kanada
Pomoz Bog!Sveti Nikolaj Srpski je napisao" U Svetom Pismu piše :''Srce pravednikovo premišlja šta će reči , a usta bezbožnička rigaju zlo''(Mudrosti Solomonove 15,28). Čuće Bog sve što se rekne , zato treba premišljati šta će se reći .A bezbožnik riga zlo jer mu je srce puno zla .
Ružnim rečima on izliva iz sebe ono što se nakupilo u njemu . Ako je jedna čaša puna otrova , iz nje se nemože izlivati mleko no otrov .Tako je i sa srcem čovekovim : iz srca teče na usta ono što ima u srcu ; ako je dobro – dobro , ako je zlo – zlo . Što više čovek ružno govori , njegovo srce ne prazni se od zla no sve se više puni zlom . Zato se i veli još u Svetom Pismu :'' Ko čuva usta svoja , čuva svoju dušu ; ko razvaljuje usne , propada ''(Mudrosti S.13,3). Kad čuvaš nogu svoju , da ne stane u blato , zašto ne čuvaš usta svoja , da ne rigaju blatom ? I kad čuvaš ruku svoju od ognja , zašto prosipaš na usta oganj , koji peče tvoje susede ?
Ružeći drugoga , čovek ispoljava sam svoju dušu . Ima priča kako je jedan psovač grdio svog suseda pred jednim čuvenim slikarom . Grdio ga , ružio , psovao – slikar mirno slušao , a za to vreme nešto slikao po artiji .
- Ti ne slušaš šta ja govorim ? – reče psovač slikaru
- A , slušam , slušam vrlo pažljivo ,prema tvojim rečima slikam toga tvog nesretnog suseda .
Tako psovač produži svoj posao , a slikar svoj .
Kad je psovač zaćutao i slika je bila gotova , i slikar pokaza sliku psovaču.
- Pa to nije on - reče psovač , to sam ja . To je moj lik a ne onoga gada
- odgovori slikar :
- ja sam slikao prema tvojim opisima toga čoveka . Onako gadan , i prljav i nevaljao čovek kako si ti opisao svog suseda , zaista mora da izgleda ovako .
Kad to psovač ču i vide , povi svoj otrovni jezik i postiđen pobeže od slikara.
Eto kako jezik čoveka , ispoljava samog čoveka ." Na mnogaja ljeta Vladiko Artemije i vjerni monasi i monahinje!
Preporuke:
0
0
9 petak, 24 decembar 2010 01:18
Zdravko
Treba krenuti od riječi svetog nam Patrijarha Pavla. Pred jedan sastanak Sinoda dolaze Vladike, ne zna se ko je u skupljim kolima, a Svetac će: O Bože moj u čemu bi se vozili da se nisu zakleli na siromaštvo! Treba li pametnom više. Treba, ajd dobro. Srpsku pravoslavnu crkvu je iznjedrio srpski narod i čuvao je u svojim njedrima tokom vijekova mraka i sužanjstva. I iznio je na svjetlo slobode u svojoj krvi i zato stalno, ali stalni treba osluškivati šta taj srpski narod hoće a šta neće. Jednom je Srpska pravoslavna crkva pod užasnom torturom potpala pod komunistički uticaj i taj period je unazadio koliko i pet stotina godina pod Turcima. Bojim se da je na pomolu već viđeno. Treba se upitati, hoće li srpski narod u NATO, hoće li u EU, hoće li se odreći Kosmeta, hoće li Papu za prijatelja, hoće li pomodarstvo u Liturgiji? Ako su svi odgovori potvrdni onda je Artemije monah raskolnik. Ako su pak negativni onda riječi Sveca sa početka ove pisanije treba uzeti kao opomenu i putokaz. Ima još pun o pitanja no moje skromno znanje i saznanje ne dopušta mi dalje.
Preporuke:
0
0
10 petak, 24 decembar 2010 01:38
Vladimir
Na mnogaja ljeta Vladiko Artemije!
Preporuke:
0
0
11 petak, 24 decembar 2010 01:41
Vid
Monah raskolnik Artemije-uzurpator ne miri se sa činjenicom da je postao potpuno nebitan, kao i ono što govori ili piše. Do masovne seobe Srba sa KiM nije došlo (mada su se pojedini koji ga veličaju toga pribojavali, mada mi se čini da su se više tome nadali).Još jedan pokazatelj koliko je nebitan! Veran narod ostao je uz svoju SPC, onaj "drugi narod" priklonio se raskolniku artemiju i njegovoj sekti. Onaj narod koji je imao prilike da se na delu uveri u kvalitete Artemija , a to su Srbi sa KiM, ostali su uz svoju SPC. Ovi drugi naivno misle da je raskolnik bio jedini "prosrpski" vladika, te da je jedina brana ekumenizmu pa mu se pridružuju u sektašenju. Na njihovu dušu! U svemu ovome žao mi je dela monaštva kojim raskolnik bezočno manipuliše! To su čiste duše, ali lak plen za beskrupulozne matrijaliste poput Artemija-uzurpatora.
Preporuke:
0
0
12 petak, 24 decembar 2010 01:49
Petar Janketić
na osnovu imenovanom pismeno predočenih kanonskih prestupa i krivica, trajno i neopozivo razrešio episkopa Artemija dužnosti eparhijskog arhijereja raško-prizrenskog

Patrijarh i e.Irinej Bulović nedavno su zapalili ritualne sveće u sinagogi (prikazano i na TV), a što se na osnovu Sv.kanona (apostolska pravila 70. i 71.) jasno i nedvosmisleno kažnjava najstrožijom kaznom - odlučenjem od Crkve. Da li ima smisla da oni nekome traže trun u oku, a ne vide brvno u oku svome?

Juče je nakon sramotnih 10 meseci pušten iz zatvora Predrag Subotički, jer Sud ni do dan danas nije našao nikakve dokaze o navodnim finansijskim malverzacijama u ERP koje je Sinod SPC "utvrdio" za samo jedan dan istrage, te stoga uklonio vladiku Artemija sa čela ERP 11.februara 2010.

Istina polako, ali sigurno izlazi na videlo, a oni koji su samovoljno razvili kult ličnosti nekih (po njima nepogrešivih) episkopa, oni nikada neće uvideti istinu zbog svoje zaslepljenosti i mržnje.
Preporuke:
0
0
13 petak, 24 decembar 2010 02:08
Petar Janketić
@Zoran
U istoriji pravoslavne crkve je bilo dosta primera episkopa na pravdi Boga progonjenih koji su kasnije postali svetitelji. Zajedničko u svim tim slučajevima je bilo prihvatanje odluke crkvenih vlast

Ja ne znam kakvu ste to istoriju pravoslavne Crkve Vi proučavali ako nikad niste čuli za Sv.Jovana Zlatoustog kojeg je Sabor raščinio, ali on nikada nije priznao tu odluku Sabora, već se do kraja svog života smatrao episkopom Carigrada.

Artemije više nije episkop pravoslavne crkve, njega ne priznaje nijedna pomesna pravoslavna crkva.
Da li isto tako mislite i da Sv.Jovan Zlatousti više nije bio episkop nakon raščinjenja od strane Sabora?

A da ne mislite možda da je dovoljan argument šta kažu (ili ne kažu) pomesne pravoslavne crkve u nekom slučaju? Ako ste ikada proučavali istoriju pravoslavne Crkve trebalo bi da ste čuli za Sv.Marka Efeskog, jedinog episkopa u čitavom pravoslavnom svetu koji nije priznao papu u vreme potpisivanja Florentinske unije. Tada su svi Patrijarsi i svi Sabori svih pomesnih pravoslavnih crkava potpisali primat papi, a samo je episkop Sv.Marko Efeski odbio to da učini, te se u njemu, jednom, sačuvala sva punoća pravoslavne Crkve. Dakle, nije nemoguće da SVE pomesne pravoslavne crkve pogreše u nekom slučaju.

Ali zato imamo Sv.Kanone i Sveto predanje tako da možemo svi lako da vidimo ko je dobri pastir, a ko vuk u ovčijoj koži.
Preporuke:
0
0
14 petak, 24 decembar 2010 08:53
Danilo
Sinod SPS,vodeci rat protiv Vladike Artemija,stalno i uporno zamjenjuje teze.Te,V.Artemije je kriv za ovo,te za ono,a nikako da se kaze sta je dovelo do toga sukoba.
Sinod SPC mora narodu srpskom objasniti mnoge stvari,otvoreno i bez uvijanja.Mora se napomenuti i to da Sinod SPC,u progonima Artemija,nije jedinstven.Imamo 13 Vladika Sinoda koji su Artemijevi istomisljenici.Dakle,ni u Sinodu nema koncenzusa u odnosu na Artemija,ali i sve ostale stvari koje se dogadjaju.Neka episkop Irinej Bulovic i drugi episkopi odgovore na ova pitanja.
1)Da li vecina Sinod SPC na celu sa Patrijarhom Irinejem vodi crkvu ka ekumenizmu i Vatikanu?
2)Neka nam episkop Irinej Bulovic objasni sta je mislio kada je nedavno u Becu rekao da ce SPC nestati ako se ne spoji sa katolickom crkvom i da je to spajanje samo tehnicko pitanje?
3)Neka narodu objasni Vladika Sabacki(tada je bio srednjoevropski)Laventije ko mu je dao dozvolu da ode u Vatikan sa svojih 30 popova i ljubi Papu u ruku?
4)Da nam Vladika Crnogorsko-primorski Amfilohije Radovic objasni zasto se njegova Mitropolija ne zove vise SRPSKA(kako ju je Njegos zvao),nego samo Pravoslavna Mitropolija Crnogorsko-primorska i zasto je sa Manastira na Cetinju skinuo srpsku zastavu?
5)Zasto se mijenja nacin vodjenja liturgije,odnosno zasto se uvode novotarije po ugledu na katolicke mise?Narod se vec buni.
6)Zasto Patrijerh Irinej poziva papu Reincigera u Nis kada je velika vecina srpskog naroda protiv toga.
Patrijarh Irinej,kao i episkopi Irinej Bulovic,Amfilohije,Grigorije,Atanasije,Teodosije,Fotije i ostali ne smiju izici pred narod i jasno reci da ruse Svetosavlje i da nas vode u krilo Pape i Vatikana.U tome je problem.Vladika Artemije je smijenjen i proganjan samo zato sto je branio KosMet.Smetao je i smeta aktuelnoj vlasti,zapadnim ambasadama,sto jasno govori s kim je u vezi vecinski dio Sinoda SPC.Misle da ce bez Artemija ce lakse predati KosMet i prevesti narod srpski na katolicanstvo.Medjutim,varaju se,nece im uspjeti.
Preporuke:
0
0
15 petak, 24 decembar 2010 10:12
goran sydney
na mnogaja ljeta Vladiko.
sinod i dio episkopa SPC polako ali sigurno ide ka uniji sa latinima, a nemojte zaboraviti da je sav srpski narod u krajini stradao i bio poklan i pobacan u jame upravo zbog pravoslavlja i protivljenja uniji. radi se o preko milion srba. citali ste valjda matavulja?
ja i sav moj rod smo ostavili vjekovna ognjista i postali apatridi zbog latina, a sad mi srpska crkva nudi uniju sa zlocincima.
pa necu valjda da pljujem po tolikim stradalnicima srpskim
Preporuke:
0
0
16 petak, 24 decembar 2010 10:21
Coca
Ovo je najkrupnija tema koja sa na ovome sajtu pojavila u poslednjih godinu dana. Zato me cude po-jedini komentari koji govor o njoj kao o necemu sto je iza nas. Od razresenja ove teme zavisi nam SVE.
Preporuke:
0
0
17 petak, 24 decembar 2010 11:27
Harun al Rašid
@ Petar Janketić

Prosto moram da stanem u odbranu istorije i istine, jer ne mogu da se načudim koliko Vi i slični branitelji raščinjenog vladike Artemija prekrajate istoriju ili je pak uopšte ne poznajete, a ipak, pretendujete da ste jedini legitimni tumači kako prošlih tako i savremenih nam događaja!

Vi kažete
Ako ste ikada proučavali istoriju pravoslavne Crkve trebalo bi da ste čuli za Sv.Marka Efeskog, jedinog episkopa u čitavom pravoslavnom svetu koji nije priznao papu u vreme potpisivanja Florentinske unije. Tada su svi Patrijarsi i svi Sabori svih pomesnih pravoslavnih crkava potpisali primat papi, a samo je episkop Sv.Marko Efeski odbio to da učini, te se u njemu, jednom, sačuvala sva punoća pravoslavne Crkve. Dakle, nije nemoguće da SVE pomesne pravoslavne crkve pogreše u nekom slučaju.


Međutim, ovo što ste napisali prosto nije tačno! Nije tačno da su svi patrijarsi i svi sabori pomesnih pravoslavnih Crkava primili Uniju u Firenci.Jednostavno Vi ne poznajete elementarne stvari iz crkvene istorije, jer bi ste u protivnom znali da je despot Đurađ Branković odbio da pošalje srpske episkope u Firencu!Ali ne samo Srbi, nego i Bugari takođe nisu poslali svoje predstavnike!Daleko od toga da su Rusi jednodušno prihvatili mitropolita Isidora, jednog od potpisnika unije, on je morao da beži iz Rusije!Predstavnik Jerusalimske patrijaršije je napustio sabor pre potpisivanja, itd.Dakle, i u vreme sv. Marka Efeskog, kao i u vreme sv. Maksima Ispovednika, bilo je još pravoslavnih episkopa, pa čak i patrijaraha, kao što je to bio papa Martin u vreme Maksima Ispovednika, dakle čitava jedna pomesna pravoslavna Crkva!
Na žalost trenutna eklisiološka pozicija vladike Artemija je potpuno neodrživa jer on trenutno nije u jedinstvu ni sa jednom pomesnom pravoslavnom Crkvom osim sa samim sobom! Naime, Jedna Sveta Saborna i Apostolska Crkva na koju se Artemije poziva oličena je u savremenim pomesnim Crkvama, sa kojima on na žalost nije u jedinstvu.
Preporuke:
0
0
18 petak, 24 decembar 2010 11:43
Harun al Rašid
@ Petar Janketić

Osim toga, Vi čak ne pozanjete ni istorijat samog Florentinskog sabora.

Tada su svi Patrijarsi i svi Sabori svih pomesnih pravoslavnih crkava potpisali primat papi, a samo je episkop Sv.Marko Efeski odbio to da učini


Zapravo, jedini pravoslavni patrijarh koji je učestvovao na samom Saboru bio je Josif carigradski, koji je, međutim, umro pre okončanja Sabora, tako da ni on nije potpisao Uniju, mada jeste bio unijatski orijentisan. Neke pomesne Crkve, kao što sam već rekao, nisu ni poslale svoje predstavnike, kao što su Srpska i Bugarska crkva, a ostale su poslale svoje predstavnike, mitropolite i episkope. Dalje, Sabori pomesnih pravoslavnih Crkava su zapravo odbili da prihvate Firentinsku uniju, a jedina Crkva koja je nastavila da propagira ujedinjenje sa Rimom bila je Carigradska patrijaršija, i to zbog teške političke situacije u kojoj se našla turskim prodorom u Maloj Aziji i na Balkanu. No, čim je pao Carigrad, maja 1453. situacija se i u toj Crkvi promenila na bolje.
Vi zapravo pokušavate da projektujete Vašu iskrivljenu sliku jednog istorijskog događaja na savremene pomesne pravoslavne Crkve, tj. da ih proglasite za pale Crkve, a sve kako bi ste opravdali i Vama očiglednu neprirodnu eklisiološku poziciju raščinjenog vladike Artemija!
Preporuke:
0
0
19 petak, 24 decembar 2010 12:02
Vid
Ne vidim razlog da se jednom monahu, a pogotovo ako je u pitanju Artemije, posvećuje bilo kakva pažnja! Reč je o potpuno nebitnoj ličnosti koja nema nikakvu meru u pokušaju da izazove raskol većih razmera u našoj SPC. Mnogi od komentatora koji podržavaju njegovu sektu proricali su seobe Srba sa KiM kada je uklonjen sa mesta vladike ERP. Naravno, do toga nije došlo! Srbi sa KiM znaju "kvalitete" svog bivšeg vladike. Imali su prilike da ga vide na delu! Zato su i ostali verni svojoj SPC! Ovi drugi, koji podržavaju raskolnika, naivno veruju da je reč o jedinom "prosrpskom" vladici, borcu protiv ekumenizma, pa u svom slepilu ne veruju ni svom patrijarhu, ni Sinodu ni Saboru!? Veruju samo monahu Artemiju! Najviše mi je žao dela monaštva koje je, u svojoj čistoti , bilo lak plen beskrupulozne ličnosti kakva je monah Artemije.
Preporuke:
0
0
20 petak, 24 decembar 2010 12:30
Milan KG
@ Harun al Rašid

Svi napadači na Vladiku Artemija jednoglasno viču kao papagaji da kada je raščinjen mora da ćuti i trpi. Poenta: ako si Sveti ponašaj se kao Sveti - bolje od Zlatoustog. Pritom oni koji su ga raščinili nas vuku na silu i bez naše saglasnosti u zagrljaj papi - najvećem neprijatelju pravoslavlja, ne poštuju kanone i bestidno lažu o novčanim zloupotrebama Artemijevim (koje odbaciše dva suda -najviši Jelinski i naš), učestvuju u religijskim sabranjima sa onima koji Hrista raspeše, razmonašiše 17 jeromonaha. Otac Dositej je razmonašen samo što je otišao u pustinju na Taru - nije niti služio ni sasluživao ali je bezakonom sudiji vrhovnog suda SPC - inkvizitoru bilo lako da ga doda na spisak neposlušnih. Dakle - servilnost i poniznost sinodskih glavešina pred RKC a gvozdena metla za pravoslavne. Razumevanje za Merca, Stepinca, Jevreje i sve nepravoslavne, izvinjavanje muslimanima a surovost prema Vladiki koji je zamonašio 200 monaha i monahinja i tim monasima koji su se usudili da svog duhovnog oca poštuju i slede na putu PRAVOSLAVLjA. Malo po malo, kao jedini greh Artemija ostade njegova neposlušnost Sinodu. Svi koji ga napadaju neka se sete da ga je za episkopa predložio Pavle Srpski.
Preporuke:
0
0
21 petak, 24 decembar 2010 14:06
Vido
Najveći grijeh u Pravoslavnoj crkvi je praviti raskol i dijeliti jednu svetu, sabornu i apostolsku Crkvu.
Molimo Boga da se griješni vladika-raskolnik i njegovi sljedbenici uraѕumiju i pokaju ѕarad spasa svoga, porodica i potomstva.
Preporuke:
0
0
22 petak, 24 decembar 2010 17:10
Teodor
Žalosno je što NSPM, objavljivanjem ovakvih tekstova radi na štetu kako naše Crkve, tako i našeg naroda.
Kako je moguće da odgovor na zvaničan stav SPC uputi neko ko se lažno predstavlja?

Napadi na Crkvu, dugi niz godina dolazili su od pobornika neprijatelja Srbije, a sada vidimo da Crkvu napadaju i oni koji misle da time brane Srbiju, a u stvari samo nanose štetu i zbunjuju, pre svega njude koji nisu pri Crkvi.
Preporuke:
0
0
23 petak, 24 decembar 2010 17:43
Harun al Rašid
@ Milan KG

Raščinjeni vladika Artemije sada žanje kako je sejao! Ostavite se neveštih optužbi za finansijske neispravnosti u eparhiji Raško Prizrenskoj u vreme episkopovanja vladike Artemija (mada me zanima zašto Đurđevi Stupovi nikada nisu obnovljeni a svi su davali pare za njihovu obnovu šakom i kapom zadnjih deset godina), osvrnite se malo na njegove kanonske prestupe koji su navedeni i nepobitno dokazani u februarskoj optužnici koja je nedavno objavljena, oko četrdeset kanona je tu navedeno koji su pogaženi od strane Artemija! Samo ponašanje svrgnutog vladike najbolje govori o opravdanosti odluke Svetog Arhijerejskog Sabora SPC da mu se oduzme čin!
Od priče o Artemiju kao preporoditelju Kosmetskog monaštva mi se više smučilo! Artemije je na Kosmetu monašio po sistemu "ako prođe, prođe", ko god je hteo taj se obukao u mantiju pa je zato u zadnjih deset godina i podosta njegovih monaha skinulo mantiju i otišlo u beli svet, svi đuvegije postadoše, a neki čak i sa muhamedankama!Gde je tu pastirska odgovornost za duše tih ljudi kad ih je mogao tako olako monašiti a posle pustiti niz vodu? Mitropolija Crnogorsko Primorska ima danas oko 140 monaha i monahinja - zvanični podatak iz šematizma - toliko o Artemijevom ekskluzivnom statusu preporoditelja monaštva!
Pavle je možda i dao preporuku za Artemijevo uvođenje u episkopski čin, ali sigurno ne ovakvom Artemiju, uostalom, i sam patrijarh je kasnije uvideo svoju grešku.
Artemije danas opravdava svoj raskol i gradi svoj autoritet na anti ekumenizmu i anti papizmu. Ali mene zanima zašto tek sada? Zašto se ranije nije odvojio od ekumenista u SPC jer oni nisu pojava od juče? Odgovor je sasvim jasan, zato što mu nisu dirali u eparhiju i episkopski čin, dakle, u pozadini svega je lična sujeta i pohlepa za vlašću i autoritetom! Dok je imao eparhiju mogao je i sa papo - ekumenistima u istoj Crkvi, pri tome, obratite pažnju, iako se nije slagao sa njima, nikada nije sebi dao toliku slobodu,kao danas, da ih naziva jereticima!
Preporuke:
0
0
24 petak, 24 decembar 2010 18:53
Pera Panker,nažalost
Najveći grijeh u Pravoslavnoj crkvi je praviti raskol i dijeliti jednu svetu, sabornu i apostolsku Crkvu.

Nije ljudski meriti grehe,posebno tuđe!
Grđe od svega i najveća kazna je biti-NEČOVEK!
Preporuke:
0
0
25 petak, 24 decembar 2010 20:15
rpg 29
S obzirom na duhovno i duševno stanje naših vladika,predlažem da se pod hitno u Sveti Sinod uvede veronauka.
Preporuke:
0
0
26 petak, 24 decembar 2010 23:23
FXHE
Pretpostavljam da je dobar deo vernika koji podržavaju Sinod, bar delimično upoznat sa svetootačkim delima pisanim u poslednjih 300 godina, a samim tim i sa prilično kategoričnim osudama svih vidova ekumenizma (ako se već od strane nekih ovdašnjih vernika sa skepsom gleda na stavove sv.Justina Popovića, možda će malo veći autoritet imati, recimo, sv. Serafim Sarovski). Ukratko, čak i najtvrđi sinodovci bi trebalo da imaju nekakvu svest o tome da ekumenizam nije baš poželjno stajnnje stvari. Takođe, siguran sam da većina vas poznaje eshatologiju Pravoslavne Crkve u opštim crtama - ne, ne govorim niokakvim "digitalnim anđelima" i bar kodovima, već samo o izvesnoj saglasnosti koja postoji kod svetih otaca u pogledu "znakova vremena" koji će prethoditi Drugom Hristovom dolasku. Generalno, saglasni su oko toga da pred Drugi dolazak Hristov poredak na Zemlji neće biti hrišćanski, a da istinska Crkva neće imati odlike velike društvene institucije, već će funkcionisati u vrlo malom okviru. E sad mene zanima sledeće; KAKO IKO KO SE SMATRA HRIŠĆANINOM A DA JE UPOZNAT SA SVIM OVIM ŠTO SAM NAVEO MOŽE SEBI DA DOZVOLI DA BUDE VINOVNIK "LITURGIJSKIH IZMENA" I "ISTORIJSKOG DIJALOGA SA KATOLICIMA"? KAKVA JE NJEGOVA LIČNA PSIHOLOŠKA MOTIVACIJA ZA OVE PROMENE I DA LI JE ONA IZRAZ DUHOVNOG SMIRENJA (ILI NEČEG DRUGOG)? DA LI MU (VAM) JE UOPŠTE PROŠLO KROZ GLAVU DA BI TI POSTUPCI LAKO MOGLI DA SE DOVEDU U VEZU SA UPOZORENJIMA SVETIH OTACA? Ili mislite da nije u pitanju toliko veliki ulog, pa da su nam onda ipak bitniji "međuverski odnosi"?

Ja sam već potpuno izgubio nadu da će iko od sinodovaca na ovom sajtu odgovoriti na ovaj moj komentar, no možda se čak i posle toliko vremena ipak nađe neko ko će uspeti da mi objasni zbog čega su dijalog vrha SPC sa katolicima i izmene u bogosluženju samo bezazlene stvari koje nemaju nimalo veze sa ekumenizmom. Nadam se da će mi neko od vas zaista pomoći, pa da konačno izgubim sve svoje etnofiletističke predrasude...
Preporuke:
0
0
27 petak, 24 decembar 2010 23:33
Saša
@Harun al Rašid
(mada me zanima zašto Đurđevi Stupovi nikada nisu obnovljeni
Ne pišem ovo Vama jer mi je Vaša pozicija poznata. Ovo pišem čitaocima koji niszu bili u Đurđevim Stupovima. Đurđevi Stupovi su obnovljeni i te kako. Zna to Harun, ali želi da smuti one koji tamo nisu bili. Naravno uvek ima nešto da se uradi i doradi, ali je neistina da nisu obnovljeni. Možda se vladiki Artemiju štošta može prigovoriti, ali ko god ga poznaje, a imam sreće da sam među takvima, zna da finansije njemu lično ne znače ništa, za razliku od ekumenizma, moj Rašide!
Preporuke:
0
0
28 petak, 24 decembar 2010 23:44
Živko
Podržavam stavove Tome i Teodora. Koja se to ''Eparhija raško-prizrenska i kosovsko-metohijska'' oglasila povodom saopštenja SA Sinoda Srpske Pravoslavne Crkve? O kom ''Episkopu Artemiju'' je reč? To, zaista, nema smisla! Rasčinjeni episkop Artemije je, samo za vreme zasedanja SA Sabora, imao toliko sagrešenja da ga je trebalo prevesti u red laika. Poređenje monaha Artermija sa Sv. Markom Efeskim i Sv. Jovanom Zlatoustim je veoma neodgovorno i neukusno, a da i ne pominjem falsifikovanje Pravoslavne istorije od strane pojedinih komentatora, kao što je npr. Petar Janketić. Pomenuti Janketić, po ko zna koji put, iznosi neistine, pa tako i u vezi slučaja P. Subotičkog. Sud Subotičkog nije oslobodio zatvora, već ga je pustio iz pritvora da se brani sa slobode! Suđenje tek sledi!
Preporuke:
0
0
29 subota, 25 decembar 2010 00:17
Harun al Rašid
@ Saša

E moj Saša, bio sam ja u Đurđevim Stupovima pre dve godine, a crkva svetog Georgija stoji ista onakva kakva je ostala posle razaranja u drugom ili prvom svetskom ratu, ne sećam se više. E sad, ako su crkvu obnovili u zadnje dve godine, onda se svima najiskrenije izvinjavam i molim za oproštaj što sam neupućene obmanuo. Naime, ja sam ideju obnove manastira Đurđevi Stupovi shvatio prevashodno kao projekat obnove crkve Svetog Georgija - Nemanjine zadužbine. Možda sam i tu pogrešio? Oprostite i za tu zabludu! Konaci i neke prateće prostorije jesu obnovljene ali nije valjda to preče od hrama Gospodnjeg?
Preporuke:
0
0
30 subota, 25 decembar 2010 10:26
@toma
.Ostavite nam Crkvu na miru,bavite se onim izdajnicima što hoće da nas ubede da nam je NATO prijatelj,onima koji su nam zatrli vojsku,prodali Kosovo i Metohiju,planiraju slično sa Vojvodinom i Raškom i sl...Tomo zar u crkvi ne mohu biti izdajnici roda svoga?gavrilo
Preporuke:
0
0
31 subota, 25 decembar 2010 10:50
Saša
@Harun al Rašid
a crkva svetog Georgija stoji ista onakva kakva je ostala posle razaranja u drugom ili prvom svetskom ratu, ne sećam se više.
Zamislite bio sam u Rimu prošle godine i Koloseum stoji onako razvaljen kao pre 1000 godina. Baš sam se razočarao. A možda tako treba, samo se ja kao laik ne razumem preterano.
Preporuke:
0
0
32 subota, 25 decembar 2010 11:27
Harun al Rašid
@ Saša

Ej Saša, niti je naša vera niti je naša Crkva društvo za očuvanje spomenika kulture pa da ostavljamo naše svete hramove u razrušenom stanju i takvima da im se divimo!
Zamislite našta to liči, Đurđevi Stupovi stoje razvaljeni na brdu iznad Novog Pazara, a dole u gradu štrče minareti, na desetine njih, i svakim danom ih je sve više dok se mi divimo razvalinama naših svetinja!
Kažu da je sveti kralj Milutin za četrdeset godina svoje vladavine podigao ali i obnovio četrdeset hramova, od kojih su neki bili u razvalinama već nekoliko vekova. Ali to je verovatno zato što u ta vremena nisu znali za Koloseum i Rimski Forum, nisu bili kulturni!
Preporuke:
0
0
33 subota, 25 decembar 2010 11:47
Petar Janketić
@Harun al Rašid

Ovako kaže Arhimandrit dr AMVROSIJE (POGODIN):

Svi Pravoslavni delegati su prihvatili i potpisali Uniju, bilo u svoje ime, ili u ime Istočnih Patrijarha, koje su predstavljali. Potpisivanje 5. jula 1439. godine je bilo popraćeno trijumfalnom službom, i posle zvanične objave Unije, pročitane na latinskom i grčkom jeziku, grčki delegati su poljubili Papino koleno.
Sa administrativnog gledišta, cela Pravoslavna Crkva je potpisala: imperator Jovan, mitropoliti i predstavnici Istočnih Patrijarha, Mitropolit Kijeva Isidor i ruski Episkop Avram. SAMO JEDAN JERARH NIJE POTPISAO. Nema ni potrebe da napominjemo o kome je reč: SV. MARKO EFESKI.


U doba potpisivanja Florentinske unije Srbija je bila u veoma teškom položaju pod Osmanlijskim carstvom, tako da nas je to spasilo potpisivanja te sramne unije sa papom.

A kao vrsni poznavalac istorije Crkve ne rekoste nam da li je Sv.Jovan Zlatousti ipak ostao episkop nakon dvostrukog raščinjenja od strane Sabora?
Preporuke:
0
0
34 subota, 25 decembar 2010 11:49
Darko Stanojević
Vidim, nekima iz dijaspore se "sviđa" raskolnik, pa predlažem da ga uzmu kod sebe, postoji iskustvo u istoriji. Ovde je on, očigledno, nepoželjan i biće ugašen uskoro, kako vidim.

-----

"Verujući narod" ne veruje (samo) Crkvi, već veruje u nešto mnogo "kvalitetnije" ili uzvišenije od njih. Volim kada jedan čovek misli u ime celog naroda, dajući sebi apostolske premise. Pun NSPM boraca sa plamenim mačevima vere, spremnih da se izbore sa antidogmatama po svaku cenu. Nije vam ovo, gospodo, crkveni sajt - ovde se SME napisati i da nimalo ne cenim politiku Crkve, a još manje raskolnike.

Finalno, ružna je ova njihova javna prepiska, ali očigledno je da je pretnja po crkveni poredak prevelika ili se sprema nešto VRLO krupno, za šta ćemo saznati samo čitanjem između redova, ili u budućnosti. A mislim da je NSPM objavljivanjem ovoga samo još jedna semenka u jabuci razdora, namerno ili ne.

A sad, udrite sa obe strane kamenjem, ko će prvi? Ne boli me.
Preporuke:
0
0
35 subota, 25 decembar 2010 11:52
Toma
Ne volim da polemišem,ali želim da odgovorim bratu,koji me je uljudno zapitao ima li izdajnika u Crkvi.Odgovor je jednostavan-VERUJEM da nema.Ne želim ni da pomislim ,vodi li moj prota svoje stado u pogrešnom smeru,da li preosvećeni Vladika nama misli dobro i slično.Ako u ovo počnem da sumnjam-šta ću ja nedeljom u crkvi.Sve počiva u veri,ja svom proti verujem,verujem našem Vladiki,verujem našem Patrijarhu.Neka se svi ostali zapitaju samo ovo,možda izgleda kao sitnica,ali verujte mi-nije.Mi u crkvi i po izlasku iz nje,verujte mi, ne raspredamo o politici,ona je tako bedna i efemerna,ovih aktera čije laži slušamo,se niko živ neće sećati ni za 50 godina,a kamoli kasnije.Ja njima ne verujem,ali svojoj Crkvi verujem.Ako NAŠA Crkva kaže,da je neki Vladika sektaš,ja se nu i u jednom trenutku neću drznuti da pomislim ,je li naša Crkva u pravu.Zato što-JA VERUJEM u našu Crkvu.Ne ću se drznuti,kao neka braća u komentarima da TRAŽIM, da mi ....objasni...,pa da im .... objasni...Nije ovo draga braćo partijski sastanak,pa da vi nekoga prozivate i tražite objašnjenja.Ko smo mi da tražimo objašnjenja od Vladika i Mitropolita,jeste li se kada zapitali.Verujte braćo,Crkva na verujućima počiva.
Preporuke:
0
0
36 subota, 25 decembar 2010 13:48
Ala
Lude srpske nadobudne glave-pomirite se.
Da je bio mudar i manje podlozan dnevnoj politici,sujeti vladika a vise postovao srpski narod,Sinod ne bi pravio ovakav cirkus i samog sebe ponizio.
Smetao im je Artemije sto je JEDINI uspevao da se probije do zapadnih medija,politicara,organizacija.
Ko je Amfilohiju dozvolio da skine srpsku zastavu s manastira?
Neka se uzmu u pamet sve vladike-narodu je muka od nasilnicke i svetovne i crkvene vlasti!
Ovakvi postupci Sinoda razgradjuju Crkvu.
A crkva smo svi mi-narod.
I ova rasprava vazna je zbog jedinstva naroda.
Odreknite se vladike i svestenici"svile i porfire",pomirite se s Artemijem,sacuvajte narod.
Preporuke:
0
0
37 subota, 25 decembar 2010 13:53
Petar Janketić
@Živko
Poređenje monaha Artermija sa Sv. Markom Efeskim i Sv. Jovanom Zlatoustim je veoma neodgovorno i neukusno, a da i ne pominjem falsifikovanje Pravoslavne istorije od strane pojedinih komentatora, kao što je npr. Petar Janketić. Pomenuti Janketić, po ko zna koji put, iznosi neistine, pa tako i u vezi slučaja P. Subotičkog. Sud Subotičkog nije oslobodio zatvora, već ga je pustio iz pritvora da se brani sa slobode! Suđenje tek sledi!

Ja nikad nisam poredio vladiku Artemija sa Sv.Jovanom Zlatoustim, a pogotovo ne sa Sv.Markom Efeskim, već ih navodim kao primere gde je VEĆINA episkopa, patrijaraha i Sabora grešila, ali Vi ste očigledno zastupnik nepravoslavne ideje o nepogrešivosti patrijarha i Sabora u svakoj njihovoj odluci.

Ako niste znali pritvor je zatvor i Sud je pustio Subotičkog iz zatvora nakon provedenih 10 meseci u njemu, jer ne postoje nikakvi dokazi protiv njega (mada je odavno e.Atanasije Jeftić gromoglasno pominjao "15 velikih fascikli od po kilo" dokaza koje do sad niti Viši Sud u Beogradu, a niti Vrhovni Sud Grčke nije video). Vaš problem je što ne možete da shvatite da Subotički (odlukom Suda) više nije u zatvoru, umesto što mislite da je to (moja) neistina.

Ono što je poenta činjenice da je Subotički pušten iz zatvora NAKON 10 MESECI (nepravedno) provedenog u njemu, je to što vrh SPC izjavljuje da su "UTVRĐENE finansijske malverzacije u ERP" na osnovu izveštaja komisije Sinoda SPC koja je samo jedan jedini dan (10.feb 2010.) pregledavala finansije ERP, a kao što vidimo jedino relevantnom, kvalifikovanom i sposobnom Sudu ni nakon 10 meseci ne polazi za rukom da utvrdi te navodne finasijske malverzacije zbog koji je vladika Artemije smenjen 11.feb.2010.

Inače optužnica protiv v.Artemija u kojoj se navode neki kanonski prekršaji NIJE DOKAZANA. OPTUŽNICA NIJE ISTO ŠTO I PRESUDA. To bi valjda trebalo svi da razumeju i znaju. U optužnici može da piše šta god neko poželi, ali ako se to ne dokaže onda ta optužnica ne predstavlja NIŠTA.
Preporuke:
0
0
38 subota, 25 decembar 2010 15:53
Petar Janketić
@Toma
Ne želim ni da pomislim ,vodi li moj prota svoje stado u pogrešnom smeru,da li preosvećeni Vladika nama misli dobro i slično.Ako u ovo počnem da sumnjam-šta ću ja nedeljom u crkvi.Sve počiva u veri,ja svom proti verujem,verujem našem Vladiki,verujem našem Patrijarhu.


Pre svega mi moramo da verujemo Svetom Pismu, SVETIM OCIMA, Sv.Kanonima i Svetom Predanju, a ne slepo da verujemo bilo kom današnjem trenutnom Crkvenom pastiru. Gospod Isus Hristos kaže:

A što vama govorim, svima govorim: Stražite!(Mk.13:37)

Čuvajte se lažnih proroka, koji vam dolaze u odijelu ovčijem, a iznutra su vuci grabljivi. Po plodovima njihovim poznaćete ih. (Mt.7:15,16)


Koji su plodovi današnjeg vrha SPC?
- Nekanonsko raščinjenje vladike Artemija i stvaranje raskola u SPC
- Oštro kažnjavanje onih koji podržavaju v. Artemija (otkazi na poslu (veroučitelji na Kosmetu, mr Zoran Čvorović), odlučenje od Crkve (pojedini monasi, sinovac prote Tome iz Ljuljaka), pretnje...)
- Približavanje Vatikanu i priznavanje Vatikana kao "sestrinske Crkve"
- Priznavanje institucija tzv. nezavisne države Kosova kroz službeno obraćanje KPS-u da protera v.Artemija sa Kosmeta
- Najgore i najprljavije uvrede javno izrečene na račun v.Artemija od pojedinih velikodostojnika SPC
- kršenje Sv.Kanona kroz zajedničke molitve sa jereticima i paljenje ritualnih sveća u sinagogama
- menjanje pravoslavne vere, Liturgije, pravoslavnih hramova itd.
Preporuke:
0
0
39 subota, 25 decembar 2010 16:26
Harun al Rašid
@ Petar Janketić

Zanima me samo šta tačno znači izraz "sa administrativnog aspekta" koji uvodi arhimandrit Amvrosije? Nisam čitao njegovu knjigu, ali na osnovu ovog pasusa koji navodite imam utisak da je arhimandrit Amvrosije svoju knjigu napisao sa unapred postavljenim ciljem da dokaže kako su sve Crkve pale u vreme Firentinskog sabora a kako je samo sv. Marko Efeski ostao jedini pravoslavni episkop u čitavoj vaseljeni, inače verovatno ne bi potezao "administrativni aspekt" - čitaj juridički. Čak i da prihvatimo ovakav pristup sagledavanju problema odnosa pravoslavnih Crkava prema Firentinskom saboru, iako on sigurno nije predanjski, i samim tim je problematičan, on opet odpada, jer kao što sam rekao, Srpska i Bugarska crkva nisu imale svoje predstavnike na Saboru te nisu mogle da budu deo Unije, a i predstavnik Jerusalimske crkve se povukao pre potpisivanja unije, dakle imamo tri pravoslavne autokefalne patrijaršije u vreme sv. Marka Efeskog! Da li je to o. arhimandrit možda zaboravio da napiše u svojoj knjizi? Bilo kako bilo, to su dokazane istorijske činjenice!
"Administrativni aspekt" u eklisiološkim pitanjima može da bude problematičan, jer ako bi smo se njega držali, onda je, recimo, Srpska crkva odavno odpala u jeres ekumenizma budući da je od 60tih godina organski deo Svetskog saveta crkava - svejeretičke ekumenističke organizacije, i novo proglašeni svetitelj Justin ćelijski onda u tom smislu ne može biti sveti, i td. ali naravno to niko normalan ne može da propagira, osim ziloti starokalendarci koji su opterećeni juridičkim mišljenjem i jezuitskom kazuistikom i priča su za sebe.
Dakle, juridički pristup, koji je odlika Rimske sholastičke teologije - to jest ne pravoslavni - ne može da se koristi u razmatranju dogmatskih i eklisioloških pitanja Crkve,a da se pri tome ne upadne u velike opasnosti.
Preporuke:
0
0
40 subota, 25 decembar 2010 16:48
Harun al Rašid
@ Petar Janketić

U doba potpisivanja Florentinske unije Srbija je bila u veoma teškom položaju pod Osmanlijskim carstvom, tako da nas je to spasilo potpisivanja te sramne unije sa papom.


Samo delimično tačno. Jeste Srbska despotovina bila pod teškim jarmom turskog vazalstva, ali nije despot Đurađ Branković odbio da pošalje srpske episkope u Firencu straha radi turskoga, nego zato što je bio svestan duhovne opasnosti koja bi zadesila Srpsku crkvu u slučaju da prizna papski primat i primi Uniju.
O takvom njegovom stavu svedoči i Mavro Orbin u svojem delu "Kraljevstvo Slovena" gde navodi reči despota Đurđa Brankovića iz razgovora sa Ivanom Kapistranom - franjevačkim misionarom koji je u to vreme vršio prozelitizam po Ugarskoj pa je pokušao i srpskog despota da prevede u rimsku veru. Mudri despot Đurađ mu je odgovorio: Ja sam devedeset godina živeo u ovom uverenju koje su mi ulili u dušu moji preci, te sam ja kod svog naroda (mada nesrećan) uvek bio smatran pametnim. Sada bi ti hteo da pomisle - kad bi me videli da sam se izmenio - da sam zbog starosti izlapeo i da sam (kako prost puk veli) podetinjio. Ja bih pre pristao da umrem nego da izneverim predanja svojih predaka.
Tako je Srpska crkva ostala neukaljana pred iskušenjem Firentinske unije. Ruska crkva se možda od svih pomesnih pravoslavnih Crkava čiji su predstavnici uzeli učešća u radu Firentinskog sabora i potipisali Uniju, najbrže oporavila od ove nepravilnosti, budući da nisu imali nikakve potrebe za papskom političkom pomoći koji bi im došla preko Unije, kao što su se u to uzdali Vizantinci, te su Rusi momentalno proterali mitropolita Isidora, koji je potom svoj vek skončao u Rimu.
Dakle, ako odstranimo administrativi aspekt, vidimo da se suštinski ništa nije promenilo u odnosu pravoslavnih patrijaršija prema Rimu, osim što je Carigradska crkva još neko vreme nastavila da podržava Uniju, naivno očekujući zapadnu vojnu pomoć u borbi sa Osmanlijama.
Preporuke:
0
0
41 subota, 25 decembar 2010 17:47
Radojka
Neka nam Bog poživi vladiku Artemija.
Preporuke:
0
0
42 subota, 25 decembar 2010 18:38
perun
irinej ili Artemije ili Atanasije...?ljudi vera je uvek bila ta koja je držala narod u pokornosti i iskorišćavala ga do krajnjih granica!vratimo se našim starim Bogovima od njih imamo šta i da naučimo od ovih NIŠTA!ali kada je u pitanju crkva u nas Srba mislim da tamo sede sada pogrešni ljudi, ljudi koji sa verom nemaju ništa zajedničkog osim ljubavi za svoj mir i materijalno blagostanje koje su ne radeći stekli! "tažak" je bio njihov život tako da ne mogu da se zadovolje da im taj mir neko uzurpira.mislim da nisu na istorijskom nivou a daleko su, daleko od onih koje slave a koji zu za istu pali!žalosno ali to je stvarnost i nova podela.možda tako treba i da bude?čini mi se da je u celoj priči ipak episkop Artemije u pravu jer jezik SINODA i nekih vladika je zaista ispod svakog nivoa čak i za nas laike i nevernike...
Preporuke:
0
0
43 subota, 25 decembar 2010 18:56
Slobodan
@Petar Janketić

Svaka čast na komentarima. Sve ste rekli, slažem se u potpunosti.
Preporuke:
0
0
44 subota, 25 decembar 2010 19:44
Petar Janketić
@Harun al Rašid

Zanima me samo šta tačno znači izraz "sa administrativnog aspekta" koji uvodi arhimandrit Amvrosije? Nisam čitao njegovu knjigu

Njegovu knjigu (doktorsku disertaciju) možete da pročitate ovde:
http://svetosavlje.org/biblioteka/Izazovi/SvMarkoEfeskiIFlorentinskaUnija/SvMarkoEfeskiIFlorentinskaUnija.htm

Inače poenta čitave ove priče treba da pokaže i dokaže da Crkvena VEĆINA može grubo da pogreši.

Slična situacija se desila i sa Sv.Maksimom Ispovednikom gde su tadašnja četiri Patrijarha, četiri pomesne Crkve Patrijaršije, car, ceo Senat bili na jednoj strani, a na drugoj Sv.Maksim Ispovednik (koji je bio samo obični monah), ali je ipak on bio u pravu naspram tolike VEĆINE koja je skrenula sa Pravoslavnog puta i koja ga je surovo progonila, jer nije hteo da im se prikloni u pogrešnom ispovedanju pravoslavnih dogmata.

Ni jednom (živom) čoveku ne treba slepo verovati zbog njegovih zasluga iz prošlosti, već treba obratiti pažnju na njegove poslednje izjave i postupke. A činjenica je da su neki Crkveni velikodostojnici (koje neki neosnovano smatraju već svetiteljima i nepogrešivima) okrenuli ploču i sad rade i ispovedaju neke veoma čudne stvari.
Preporuke:
0
0
45 subota, 25 decembar 2010 20:53
gavrilo
svi poznavaoci kanona, crkve i crkvenih gospodara, jer ne mogu ih drugačije nazvati, pređoše lako preko toga da se Srbska Pravoslavna Crkva više u Crnoj Gori tako ne zove, nema više SPC tamo je sada Pravoslavna Crkva Crne Gore! da li iko vjeruje u priču crnogorskih sveštenika i njihovog gospodara Amfilohija Radovića? Ja ne vjerujem jer stara latinaska poslovica kaže: laskavcima ne vjerujmo njihove riječi su lažne!zašto niko ne govori kako je Amfilohije Radović skinuo SRBSKU zastavu?zašto se ćuti? I tome da vjerujem? jednom me može prevariti ali više ne! evo 10 godina kako Boris tadić priča priču za malu đecu i narod ga glasa! on kaže ući ćemo u EU 2006,pa 2080 pa 2012 pa 2016,20 eljudi moji to treba izdržati! to je takva LAŽ da vrijeđa ZDRAV RAZUM ali izgleda da ga više niko i nema!a ovi iz SINODA slijede put Borisa Tadića.lijepo reče g-đa Kosanović: Atanasije i Amfilohije DOBRO znaju što čine ai mi lijepo vidimo ali su mnogui slijepi kod očiju...
Preporuke:
0
0
46 subota, 25 decembar 2010 21:32
Petar Janketić 1
@Harun al Rašid
Ostavite se neveštih optužbi za finansijske neispravnosti u eparhiji Raško Prizrenskoj
Te "nevešte optužbe" je skovao Sinod SPC i baš na osnovu njih (takvih) smenio v.Artemija 11.feb.2010. Tada Vam te optužbe nisu izgledale "nevešte"?
osvrnite se malo na njegove kanonske prestupe koji su navedeni i nepobitno dokazani u februarskoj optužnici
NIKADA i NIGDE nisu DOKAZANI (a kamoli "nepobitno") ti navedeni navodni kanonski prestupi v.Artemija. OPTUŽNICA NIJE ISTO ŠTO I PRESUDA. V.Artemije je uporno tražio da se pokrene sudski postupak na kojem će se optužnica dokazati ako može i na kojem će on napokon izneti svoju odbranu, ali mu je to zabranjeno od strane većine episkopa u Saboru.
Samo ponašanje svrgnutog vladike najbolje govori o opravdanosti odluke Svetog Arhijerejskog Sabora SPC da mu se oduzme čin!
Da bi se bilo kom episkopu oduzeo čin, prethodno se taj episkop mora lično ispitati na Saboru inače je takva kazna bez prethodnog saslušanja nekanonska.
Artemije je na Kosmetu monašio po sistemu "ako prođe, prođe", ko god je hteo taj se obukao u mantiju
A Vi biste možda pravili konkurs i unapred odbacivali neke koji žele pokajnički da posvete svoj život Gospodu samo zato što nemaju fakultetsku diplomu ili su bili narkomani ili kriminalci? U svakom slučaju tvrdite veliku neistinu, jer svi su mogli postati ISKUŠENICI, ali ne i MONASI kako Vi neistinito tvrdite, jer da bi neko postao MONAH (obučen u mantiju) MORAO JE NEKOLIKO GODINA ŽIVETI I DOKAZIVATI SE KAO ISKUŠENIK.
pa je zato u zadnjih deset godina i podosta njegovih monaha skinulo mantiju
A koliko je to "podosta"? 5? 6? 1%? U svakom slučaju to se u svakoj eparhiji dešava
Gde je tu pastirska odgovornost za duše tih ljudi kad ih je mogao tako olako monašiti a posle pustiti niz vodu?
V.Artemije nikoga nije "olako monašio" niti "pustio niz vodu", već svi imaju slobodnu volju da rade šta hoće.
Preporuke:
0
0
47 subota, 25 decembar 2010 22:22
rpg 29
Koliko ja vidim,ovde je mnogoslovlje uglavnom prešlo u praznoslovlje.Neka nam sinodalci konačno objasne šta je potpisano u Raveni.
Preporuke:
0
0
48 subota, 25 decembar 2010 22:24
Petar Janketić 2
@Harun al Rašid
Mitropolija Crnogorsko Primorska ima danas oko 140 monaha i monahinja - zvanični podatak iz šematizma - toliko o Artemijevom ekskluzivnom statusu preporoditelja monaštva!
Na dan smene v.Artemija sa čela ERP, u toj eparhiji je bilo preko 200 monaha i monahinja.
Pavle je možda i dao preporuku za Artemijevo uvođenje u episkopski čin, ali sigurno ne ovakvom Artemiju, uostalom, i sam patrijarh je kasnije uvideo svoju grešku.
Na osnovu koje izjave p.Pavla tvrdite da je on "uvideo svoju grešku" povodom v.Artemija? Ili su to obične isinuacije? Činjenica je da su v.Artemija pokušavali da smene još od Sabora 2005. ali im to nije uspevalo dok je bio Patrijarh Pavle živ. Onda je ista ta ekipa episkopa pokušala da smeni i Patrijarha Pavla, ali im to nije uspelo. Tek kad se p.Pavle upokojio onda su uspeli da smene v.Artemija.
Artemije danas opravdava svoj raskol i gradi svoj autoritet na anti ekumenizmu i anti papizmu.
Nije istina da v.Artemije "gradi svoj autoritet" na bilo čemu. Do raskola nije došlo zbog ekumenizma (mada bi pre ili kasnije i to došlo na red), već zbog nekanonskih odluka protiv v.Artemija, donešenih preglasavanjem u Saboru.
Dok je imao eparhiju mogao je i sa papo - ekumenistima u istoj Crkvi, pri tome, obratite pažnju, iako se nije slagao sa njima, nikada nije sebi dao toliku slobodu,kao danas, da ih naziva jereticima!
Ništa to nije čudno, jer je trpeljivost i ne-brzopletost odlika velikih duhovnika. Npr. Sv.Marko Efeski se prvobitno obratio papi najfinijim rečima, ali kad je uvideo da od toga nema ništa, onda je iznosio najoštrije reči osude protiv pape. V.Artemije je pre nekoliko godina pokušao na Saboru da pokrene raspravu o jeretičkom učenju e.Ignjatija Midića, ali mu to nije dozvoljeno. S druge strane tek odnedavno imamo javna priznanja pojedinih da su ekumenisti, a s obzirom da je ekumenizam sveJERES (kako kaže Sv.Justin Popović), onda je jasno šta su oni.
Preporuke:
0
0
49 nedelja, 26 decembar 2010 00:03
Saša
@Harun al Rašid
Hm, Đurđeve Stupove je Nemanja podigao iz jasno izrečenog zaveta sv. Đorđu, tako da Vas počinjem ceniti jer razlikujete paganske od hrišćanskih hramova, te uočavate da su Koloseum i Rim nešto (po meni - mnogo) drugačiji od Stupova, Studenice, Rasa ili Dečana. Hvala Vam što počinjete sagledavati zašto smo mi Srbi tako privrženi Hristu. Ja sam zaista laik u građevinarstvu, tako da mi možete reći šta god hoćete: i da je kamen za gradnju ovakav, i da je boja za Pećku Patrijaršiju onakva, i šta god hoćete, kao što možete reći da je spaljeni konak u Hilandaru trebalo obnoviti za tri meseca, što je (građevinski) moguće i normalno, ako bi se radilo o biletarnici autobuske stanice u Čačku. Za obnovu svetinje, treba nešto mnogo više od tehnike, pa čak i vremenska pauza do pojave neve generacije Srba koja će biti dostojna da obnovi Svetinju. Ja mislim da mi ne pripadamo toj generaciji, jer smo duboko povredili pretke, pa i Nemanju samog. Svi mi iz eparhije RAško-prizrenske, kojoj i Vi pripadate to razumemo. Dozvolimo i čitaocima da to razumeju.
Preporuke:
0
0
50 nedelja, 26 decembar 2010 01:17
Živko Peković, Podgorica
@gavrilo
E, moj "gavrilo"! Pišete u najboljoj tradiciji komunističkih neistina i podmetanja. Od Mitropolita Amfilohija branite SPC i srpski narod?

Mitropolit Amfilohije skinuo srpsku zastavu? Odakle? Kada? Ko vam je rekao? To je neistina! Da ste vjernik i da pratite odluke SA Sabora SPC, znali bi šta je Sabor odlučio 2006. godine. Ja vam neću reći, jer bi onda znali (rekao bi Matija)!
Preporuke:
0
0
51 nedelja, 26 decembar 2010 02:06
Petar Janketić
@Harun al Rašid
Zanima me samo šta tačno znači izraz "sa administrativnog aspekta" koji uvodi arhimandrit Amvrosije?

Ipak je arhimandrit Amvrosije doktorirao na bogoslovskom fakultetu te stoga s razlogom tvrdi da je "sa administrativnog gledišta, cela Pravoslavna Crkva potpisala uniju", tako da "ako on laže, lažem i ja".

A možda to tvrdi na osnovu istorijskih činjenica:
- Unija je potpisana 5.jula 1439.
- Nakon tromesečnog neprestanog turskog bombardovanja Smedereva (tadašnje prestonice) i pojave gladi, došlo je do pada Smedereva 18.avgusta 1439. pod Turke(kao i skoro čitave srbske despotovine)
- od 1435. do 1445. Srbija nije imala patrijarha
- Bugarska patrijaršija je ukinuta 1393. i sve do 1870. Bugari su bili pod upravom Carigradske Patrijaršije, tako da u vreme potpisivanja Florentinske unije nije ni postojala Bugarska Pravoslavna Crkva (a što Vi neistinito tvrdite)

Dakle, Vi kažete:
Srpska i Bugarska crkva nisu imale svoje predstavnike na Saboru te nisu mogle da budu deo Unije, a i predstavnik Jerusalimske crkve se povukao pre potpisivanja unije, dakle imamo tri pravoslavne autokefalne patrijaršije u vreme sv. Marka Efeskog!
A istorijske činjenice govore da u to vreme Bugarska Crkva tada nije ni postojala, a Srbi tada godinama niti su imali patrijarha, a skoro niti državu, jer su je baš u to vreme Turci ubrzano osvajali.

A što se tiče "predstavnika Jerusalimske crkve" kojeg Vi navodite, pre ću verovati arhimandritu dr Amvrosiju koji ne spominje nikakvog "predstavnika Jerusalimske crkve", već jedino kaže:
Jedan jerarh, episkop Stavropoljski, pobegao je iz Florentije da ne bi potpisao uniju.
To je episkop grada Stauropolis u provinciji Karija (na malo-azijskoj obali Egejskog mora) koja je oduvek bila pod jurisdikcijom Carigradske patrijaršije, tako da sve u svemu, jasno je zašto kaže arhimandrit Amvrosije da je administrativno cela pravoslavna Crkva potpisala uniju.
Preporuke:
0
0
52 nedelja, 26 decembar 2010 03:21
Petar Janketić
@Harun al Rašid
Jeste Srbska despotovina bila pod teškim jarmom turskog vazalstva, ali nije despot Đurađ Branković odbio da pošalje srpske episkope u Firencu straha radi turskoga, nego zato što je bio svestan duhovne opasnosti koja bi zadesila Srpsku crkvu u slučaju da prizna papski primat i primi Uniju.
O takvom njegovom stavu svedoči i Mavro Orbin u svojem delu "Kraljevstvo Slovena" gde navodi reči despota Đurđa Brankovića iz razgovora sa Ivanom Kapistranom - franjevačkim misionarom koji je u to vreme vršio prozelitizam po Ugarskoj pa je pokušao i srpskog despota da prevede u rimsku veru. Mudri despot Đurađ mu je odgovorio: ... Tako je Srpska crkva ostala neukaljana pred iskušenjem Firentinske unije.

Totalno iskrivljeno tumačenje, jer:

- Florentinska Unija je potpisana 6.jula 1439.godine kada je srbska despotovina već izgubila status vazalstva (jer je te godine (u aprilu) napadnuta i osvojena (u avgustu) od strane Turaka)
- Ivan Kapistran je nagovarao despota Đurađa da pređe u rimsku veru 1455.godine i tada mu je despot dao odgovor koji ste citirali(http://www.rastko.rs/kosovo/istorija/zfajfric-brankovici_c.html#_Toc486002737) a ne 1439. na šta Vi pogrešno aludirate.
Preporuke:
0
0
53 nedelja, 26 decembar 2010 12:47
Mojaš
@Gavrilo
Amfilohije Radović skinuo SRBSKU zastavu?
Dragi brate Gavrilo, pre 2 meseca sam bio barjaktar na svadbi U Podgorici. Naravno da sam nosio srpsku zastavu (a ne Srbsku), pa VAm mogu reći da sam čak i u opštinu ušao sa njom, a o ovacijama na podgoričkim ulicama da i ne govorim. U crkvama u Crnoj Gori ne možete se vjenčati ako nosite Milov barjak, već samo srpsku (a ne Srbsku) zastavu. Srpski narod u Crnoj Gori je u svakom pogledu nadmoćan i većinski u odnosu na manjine (Albance, Muslimane, Hrvate...). Dakle nikakva histerija nije u interesu našeg naroda, već samo smirenje).
Mi nemamo pravo da Crnogorce (kao uostalom ni Hercegovce) dodatno opterećujemo našim pretpostavkama, sumnjama i mukama, jer oni imaju svoja iskušenja. Amfilohiju se mnogo toga može zameriti (pa čak i sklonost ekumenizmu), ali da nije Srbin, to ne možemo.
Preporuke:
0
0
54 nedelja, 26 decembar 2010 13:38
Harun al Rašid
@ Petar Janketić

Hvala za Link ka knjizi o Sv. Marku Efeskom - pročitaću je!

Inače poenta čitave ove priče treba da pokaže i dokaže da Crkvena VEĆINA može grubo da pogreši.


Jasno je da, kada je reč o Florentinskom saboru, ne može biti govora da su sve pomesne pravoslavne Crkve pale u uniju. Ne želim više da ponavljam i nabrajam koje su Crkve tada ostale izvan jedinstva sa Rimom.
Ono što je pak jasno jeste da Vi pokušavate da projektujete svoju iskrivljenu sliku jednog istorijskog događaja na današnju stanje crkvenih stvari i da od Artemija napravite novog Marka Efeskog, što je potpuno besmisleno.

Razgovor između despota Đurđa Brankovića i Ivana Kapistrana jeste se odigrao 1455. godine, ali to ne znači da se ne može upotrebiti kao argument u prilog mojoj tvrdnji da je srpski despot u svoje vreme bio izraziti protivnik Firentinskog sabora. On kaže: Ja sam devedeset godina živeo u ovom uverenju koje su mi ulili u dušu moji preci... drugim rečima čitav svoj život do toga dana 1455. godine. Dalje kaže: Ja bih pre pristao da umrem nego da izneverim predanja svojih predaka. Prema tome, jasno je kakav stav je mogao imati despot Đurađ prema Saboru u Firenci 1439. godine.
Podatak koji ste izneli, da Srpska crkva nije imala patrijarha od 1435. do 1446. godine, zaista nema nikakve važnosti za pitanje ne učešća Srpske crkve u Firenci. Iako bez patrijarha, Srpska crkva je i dalje bila autokefalna, tj. slobodna da zauzme svoj stav po pitanju učešća na Firentinskom saboru, dakle, nisu učestvovali!

Uz dužno poštovanje prema pokojnom arhimandritu Amvrosiju, njegov rad se usko bavi ličnošću Marka Efeskog i njegovim odnosom prema Firentinskoj uniji, ali koliko je meni poznato, ne postoji ni jedna sveobuhvatna studija posvećena samom Saboru.
Interesantno bi bilo pozabaviti se stavom autokefalne Ohridske arhiepiskopije i njenom odnosu prema Firentinskoj uniji, i eventualno Gruzijske crkve.
Preporuke:
0
0
55 nedelja, 26 decembar 2010 14:01
Harun al Rašid
@ Petar Janketić

Evo šta ruski vizantolog A.A. Vasiljev, na čiju Istoriju Vizantije arhim. Amvrosije upućuje čitaoce kada je reč o Firentinskoj uniji, kaže po pitanju Sabora u Firenci:

Nisu svi Grci bili voljni da prihvate Filioque i papski primat...patrijarh Josif koji je bio protiv unije, umro je u Firenci pre njenog zvaničnog proglašenja. Nekolicina Grka na čelu sa Markom Efeskim odbila je da potpišu saborski akt.str. 673 engleskog izdanja.
Dalje, na sledećoj, 674 strani: Kao i Lionska unija, unija u Firenci nije prihvaćena na Istoku, i ubrzo po svom povratku car Jovan je shvatio da je njegov poduhvat propao. oko Marka Efeskog se okupila brojna grupa pravoslavnih koja je odbila da potpiše saborski akt o uniji; mnogi koji su potpisali su povukli svoje potpise.Mitropolit Isidor je u Moskvi u Uspenjskoj katedrali pročitao akt o pristupanju uniji ali nije naišao na podršku. Istočni patrijarsi,Aleksandrijski, Antiohijski i Jerusalimski su se izjasnili protiv unije, i na Saboru u Jerusalimu 1443. godine Firentinski sabor je proglašen "nečistim" .

Dakle, na osnovu ovih podataka, kao prvo, jasno je da je bilo još episkopa koji su se okupili oko Marka Efeskog i koji nisu prihvatili uniju, a jedan broj episkopa koji je potpisao, sledujući ovoj grupi na čelu sa Markom Efeskim, povukla je svoje potpise još na Saboru. Između ostalog, i zbog toga je nemoguće poistovetiti današnji položaj raščinjenog vladike Artemija sa Markom Efeskim, jer je sveti Marko Efeski imao još dosta episkopa koji su ga podržavali, a ko je od episkopa naše ili bilo koje druge pomesne Crkve stao uz Artemija? Za sada niko!
Preporuke:
0
0
56 nedelja, 26 decembar 2010 16:15
Saša
i zbog toga je nemoguće poistovetiti današnji položaj raščinjenog vladike Artemija sa Markom Efeskim, jer je sveti Marko Efeski imao još dosta episkopa koji su ga podržavali
Vladika Artemije ih trenutno ima najmanje 7 (sedam)a igra je u toku (barem sudeći po ushićenosti jučerašnjim rimokatoličkim Božićem, crkvenih i državnih vlasti).
Preporuke:
0
0
57 nedelja, 26 decembar 2010 18:23
"Sedmorica mlakih"
@ Saša

Kojih sedam? Mislite na onu sedmoricu koji su glasali protiv raščinjenja a onda zajedno sa ostalim episkopima podpisali odluku Sabora o raščinjenju vladike Artemija?
Preporuke:
0
0
58 nedelja, 26 decembar 2010 21:49
Slavomir Srpski
Zalosno je da Sinod i dalje ne izgovara punu i potpunu istinu o tim desavanjima. A oni po bozjoj sluzbi bi to svakako morali da cine. Tako da oavkve poluistine u stvari predstavljaju neoprostive grehove, ne samo pred ljudima vec i pred svevisnjim Bogom. Svakako nisam ja koji treba da im sudi, vec svevisnji Bog, preko naroda kome bi trebali da budu iskreni i valjani pastiri.
Preporuke:
0
0
59 nedelja, 26 decembar 2010 22:28
Saša
@"Sedmorica mlakih"
Da. Na njih sam mislio ne znajući da su išta potpisali. Ako su glasali jedno a potpisali drugo, onda je to stvarno neverovatno.
Preporuke:
0
0
60 nedelja, 26 decembar 2010 22:29
@Živko Peković, Podgorica ,mojaš
Ja lijepo napisa da se crkva više ne zove SPC u Crnoj Gori a vi braćo prođoste pored toga kao pored turskog groblja! zamukoste a ne rekoste da to nije tačno!pitaste li se vi đe se izgubi to SRBSKA?đe to zaturiše Veliki Srbi Amfilohije i ostali?radi čega braćo moja?i što vam rekoše?koliki je SRBIN ja mjerio nisam,znam da što čini u poslednje vrijeme ne valja ništa! a i vi ćete ubrzo viđet!kada se budete probudili ami sa vama bićemo već u rimskom vrtu!
Preporuke:
0
0
61 nedelja, 26 decembar 2010 23:58
Petar Janketić
@"Sedmorica mlakih"
Mislite na onu sedmoricu koji su glasali protiv raščinjenja a onda zajedno sa ostalim episkopima podpisali odluku Sabora o raščinjenju vladike Artemija?


Oni nisu potpisali odluku o raščinjenju, već su samo stavili potpis kao dokaz da su PRISUSTVOVALI SABORU.

Po Vašem tumačenju sledi da episkopi Konstantin i Jovan (koji nisu bili prisutni na tom Saboru te se stoga nisu potpisali) ne podržavaju raščinjenje vladike Artemija? Ova priča oko potpisa je samo još jedna u nizu manipulacija ekumenista iz vrha SPC.
Preporuke:
0
0
62 ponedeljak, 27 decembar 2010 01:03
"Sedmorica mlakih"
@ Petar Janketić

Oni nisu potpisali odluku o raščinjenju, već su samo stavili potpis kao dokaz da su PRISUSTVOVALI SABORU.


Kakvo naivno objašnjenje! Sumnjam da i sami verujete u ovo što napisaste!
Preporuke:
0
0
63 ponedeljak, 27 decembar 2010 09:19
Petar Janketić
@"Sedmorica mlakih"

A šta je sa potpisima episkopa Konstantina i episkopa Jovana? Zašto ne odgovorite na to pitanje ili smatrate da se ONI NISU POTPISALI, jer ne priznaju raščinjenje vladike Artemija (inače bi se potpisali)?
Preporuke:
0
0
64 ponedeljak, 27 decembar 2010 14:42
"Sedmorica mlakih"
@ Petar Janketić

Nisu bili prisutn, nisu učestvovali u radu Sabora - nisu glasali, nisu potpisali. U čemu je problem?
Preporuke:
0
0
65 ponedeljak, 27 decembar 2010 17:00
lale @ Sedmorica mlakih, petar, saša
Istina nije u broju, niti je iko njoj bliže zato što ima većinu ovde ili onde, pa me pomalo čudi da Petar uopšte odgovara na argument "broja". Isti argument kojim se u skupštini objašnjava sluđenom narodu da je sve što mu se dešava njegova volja. Podrška vl. Artemiju je nesumnjiva i samo sinodalac može inistirati na "monah", "nebitan", "nema podršku drugih episkopa", "nije priznat od drugih pravoslavnih crkava" itd.
Danas tema nije florentinska unija, već pokušaj moderene i nadam se da me sinodalci više neće opet ubeđivati da ne verujem svojim očima (i njihovim delima), već njihovim rečima.
Preporuke:
0
0
66 ponedeljak, 27 decembar 2010 20:32
Vladimir
Istina nije u broju, niti je iko njoj bliže zato što ima većinu ovde ili onde . . .
Isti argument kojim se u skupštini objašnjava sluđenom narodu da je sve što mu se dešava njegova volja.


Bravo Lale !
Preporuke:
0
0
67 ponedeljak, 27 decembar 2010 21:12
Saša
http://www.eparhija-prizren.org/sr/episkop/1-pisma-i-akti/108-da-se-razumemo.html
Preporuke:
0
0
68 utorak, 28 decembar 2010 00:18
Petar Janketić
U čemu je problem?

Problem je u tome što Vi izričito tvrdite da se potpisi episkopa navodno nalaze baš na odluci o raščinjenju vladike Artemija iz čega sledi, po Vašem načinu razmišljanja, da episkopi koji se nisu potpisali - da oni na taj način ne priznaju tu odluku o raščinjenju v.Artemija (jer bi je potpisali bar naknadno da je istina to što Vi tvrdite).

Poenta je u tome da su potpisi samo znak prisustva nekog episkopa na Saboru, a da li se baš svi episkopi slažu sa tom odlukom ili ne - to će se videti vrlo brzo.

@Lale,

U pravu si potpuno. Odjavljujem se iz ove diskusije.
Preporuke:
0
0
69 utorak, 28 decembar 2010 02:32
"Sedmorica mlakih"
@ Petar Janketić

Stvar je u tome što vi ne možete da se otrgnete od silogističke matrice u razmišljanju.
Problem je u tome što Vi izričito tvrdite da se potpisi episkopa navodno nalaze baš na odluci o raščinjenju vladike Artemija iz čega sledi, po Vašem načinu razmišljanja, da episkopi koji se nisu potpisali - da oni na taj način ne priznaju tu odluku o raščinjenju v.Artemija

Po mojem načinu razmišljanja uopšte ne mora da sledi to na šta vi aludirate, već je to vaša lična logička konstrukcija.
(jer bi je potpisali bar naknadno da je istina to što Vi tvrdite).

Kako mogu imati prava da potpišu neki dokumenat koji je donet na Saboru na kojem oni nisu učestvovali, bez obzira da li su oni za ili protiv raščinjenja vladike Artemija! Jednostavno, iz nekog razloga su bili sprečeni da učestvuju u radu Sabora te prema tome nemaju nikakvog udela u Artemijevom raščinjenju. Prosto i jednostavno.
Preporuke:
0
0
70 utorak, 28 decembar 2010 16:11
Ko god
Koliko vidim ovde je nekima problem što Crkvu vide kao sabor, sinod, većinu a ne kao Istinu, Svete Sabore i Kanone, Sveto Pismo i Svete Oce. Jer da je ovo drugo slučaj nebi branili bezakone odluke Sabora, Sinoda i većine već bi branili Kanone, Predanje i Istinu. Ali svaki čovek na ovom svetu ima od Boga datu slobodu da radi sa sobom šta hoće, i naravno da odgovara za to. Meni je draža Istina, Predanje, Kanoni i Sveti Oci od Sinoda, Sabora, većine i ostalih "zvaničnih" stvari koji hoće tu Istinu da gaze, Predanje da kvare, Kanone da krše a Svete Oce da proglašavaju grešnim.
I još nešto. Iako je rečeno da se čoveka jeretika po prvom i drugom savetovanju treba kloniti, ipak podržavam to što se neki trude da zabludelima objasne kako stoje stvari. Mada sam siguran da pored stvarno zabludelih ima i onih koji su to po zadatku. Takvi će sigurno primiti svoju platu neka ne sumnjaju u to. Bog je Istina a zna se koje otac laži ali Bog se neda porugati zapamtite svi pljuvači Istine.
Preporuke:
0
0
71 utorak, 28 decembar 2010 18:08
Harun al Rašid
@ Petar Janketić

Petar Janketić
@"Sedmorica mlakih"
Mislite na onu sedmoricu koji su glasali protiv raščinjenja a onda zajedno sa ostalim episkopima podpisali odluku Sabora o raščinjenju vladike Artemija?


Oni nisu potpisali odluku o raščinjenju, već su samo stavili potpis kao dokaz da su PRISUSTVOVALI SABORU.


Treba da znate da kada je reč o istoriji Crkvenih sabora postoji jedan nezamenljivi zbornik koji je poznat po imenu njegovog izdavača - Đovani Domeniku Mansiju - skraćeno Mansi.
Ovaj italijanski teolog i nadbiskup grada Luke u Italiji, koji je živeo u 18. veku objavio je zbornik saborskih akata Crkve od, čini mi se, Prvog vaseljenskog sabora zaključno sa Firentinskim saborom, u ukupno 31 tomu: "Sacrorum Conciliorum nova et amplissima collectio".

Ako otvorite Mansija i pogledate bilo koji crkveni akt, recimo akta Šestog vaseljenskog sabora i Trulskog sabora, onda ćete tu videti da je odluke Šestog vaseljenskog sabora potpisalo 174 episkopa koji su učestvovali na Saboru. A akta-odluke Trulskog sabora je potpisalo 211 episkopa učesnika.

Dakle, potpisivanje episkopa na odluke koje se na Saboru donesu, nije nikakva "manipulacija ekumenista iz vrha SPC" kako Vi to tvrdite, nego jedna drevna praksa koja svoje poreklo ima u samim Vaseljenskim saborima!

Istoričar Georgije Ostrogorski, baveći se pitanjem gradova u Vizantiji 7. veka, koristio je ove podatke (saborska akta) da bi na osnovu potpisa episkopa rekonstruisao broj gradova u tom periodu vizantijske istorije (svaki episkop je predstavljao jedan grad i oblast koja mu je pripadala).
On, između ostalog, zaključuje da je broj gradova u 7. veku bio daleko veći nego što episkopski potpisi na aktima svedoče, iz čega proizilazi, a što je i bitno za ovu našu priču, da episkopi koji nisu učestvovali u radu Sabora, nisu naknadno stavljali svoje potpise na odluke tih Sabora!
Preporuke:
0
0
72 utorak, 28 decembar 2010 19:37
Saša
Ma sve je u redu Harune,možemo mi ovako do jutra da mudrujemo, međutim ovde postoji jedna početna tačka: Naime, vladika Artemije se proganja bez optužbe, bez odbrane, bez krivice. Odatle je sve krenulo, a sami Bog zna dokle će se doći. To je ono što je opasno. Što je jedna Željka Jeftić, nadmudrila sve one sede glave i brade.
Preporuke:
0
0
73 utorak, 28 decembar 2010 20:46
@janketic i harun
odoste vi daleko, zaboraviste ono sto celu pricu nosi a to je ISTINA! ovde Sabor zaobilazi ISTINU i isteruje zivog episkopa jer se suprostavlja nedelima za sada VECINE! a vi to zovite kako hocete! I NATO kaznjava SRBIJU jer se opire ISTINI koju NATO nudi. U tome je stvar a ne u KANONIMA nego u LJUDIMA! Njih ima ili nema.Izgleda da ih u nasoj vlasti i crkvi nema!Brzo se kvare kao jaja!
Preporuke:
0
0
74 utorak, 28 decembar 2010 22:46
Harun al Rašid
@ Saša

Ja stvar posmatram malo drugačije. Branitelji raščinjenog vladike Artemija su prvo govorili kako je vlast u Sinodu uzurpirala grupa episkopa ekumenista i sve optužbe su padale na njihov račun, valjda sa očekivanjem da će Sabor opravdati nevinog Artemija, jer pobogu, kako bi pravoslavne vladike mogle ćutke da posmatraju Artemijevo "raspeće"?! I tako sve dok nije došlo do proletnjeg zasedanja Svetog Arhijerejskog Sabora na kojem je Artemije ipak umirovljen i lišen eparhije. E onda branitelji Artemijevi ne žele da priznaju da su možda malo preterali sa svojim bombastičnim optužbama o izdaji pravoslavlja i unijaćenju, i umesto da stanu i razmisle malo, oni gordo nastavljaju sa svojim optužbama ali sad i na račun Sabora arhijereja Srpske crkve! Dakle, svi arhijereji su izdali Artemija, veru, srpstvo, rimski papa likuje!
Istovremeno Artemijevi monasi pažljivo grade mit o njihovom progonu sa KiM i njihovom ispovedništvu a zapravo su sami napustili svoje manastire, da bi potom usledio hajdučki napad na Duboki potok i Devine vode, sa kasnijom licemernom izjavom (kad im nije uspela uzurpacija) kako su, eto hteli da se vrate na KiM, ali su za svaki slučaj uoči prepada izdali saopštenje kako su Patrijarh, administrator i Teodosije izazvali raskol!
Međutim, posmatrano u širem eklisiološkom pogledu, i sve pomesne pravoslavne Crkve ćute, niko ne ustaje u odbranu Artemija niti optužuje Patrijarha i Sabor za nepravdu prema Artemiju. Onda tu na red dolazi manipulisanje istorijskim događajima i ličnostima, a sve kako bi se pošto poto odbranilo neodbranljivo i izbeglo priznavanje sopstvene greške! A da ne govorim da niko od Artemijevih branitelja iz svog debelog predubeđenja o sopstvenoj nepogrešivosti, ne želi ni da razmotri činjenice koje se navode u optužnici koja je u novembru objavljena u javnosti, a gde se ne dvosmisleno ukazuje na kršenje skoro više od 40 sveštenih kanona Crkve od strane Artemija i Simeona Vilovskog!
Preporuke:
0
0
75 sreda, 29 decembar 2010 00:10
Saša
Harune, možete Vi stvar posmatrati odakle god i koliko god hoćete. Činjenica je da je za ono za šta je Artemije optužen on mora biti u zatvoru ili biti u svojoj eparhiji. Odnosno, ukrao ili nije ukrao. To je činjenica, suva da suvlja ne može biti. Sve ostalo je nevažno. Je li Artemije lopov ili nije? Po meni nije, jer nije pravosnažno osuđen. A pošto on nije, a stvorila se ovolika bruka, neko jeste. Prosto, brate. Ostavite Vi hajdučke desante na potoke i gudure, i herojske odbrane istih. Ono zbog čega se digla graja je lopovluk, koga nema. Kad mi pokažete suprotno, možemo nastaviti diskusiju.
Preporuke:
0
0
76 sreda, 29 decembar 2010 01:59
Harun al Rašid
@ Saša

Čudno kako svi zaboravljate da Artemije nije umirovljen i raščinjen zbog finansijskih malverzacija nego zbog kanonskih prekršaja. O tome sam i govorio, niko od Vas nije izdvojio vremena i pažnje da pročita optužnicu koja je predočena Saboru još proletos, dakle na samom početku slučaja vladike Artemija. Tada je on zbog tih kanonskih prekršaja (koji su već tada bili dokazani) a ne finansijskih zloupotreba, bio primenom ikonomije samo umirovljen, a potom je raščinjen isključivo zbog hajdučije u Dubokom potoku i Devinim vodama. Nikolaj crnorečki je sam izjavio da su on i njegovi monasi hajduci!
Svi branitelji raščinjenog vladike Artemija su tvrdo uvereni u njegovu "nepogrešivost" pa im zato glas saborne Crkve nije ni bitan. Jednostavnije je proglasiti ga za novog Maksima Ispovednika ili Marka Evgenika i time je savest mirna.
Preporuke:
0
0
77 sreda, 29 decembar 2010 08:56
Saša
Da, proleće je baš lepo godišnje doba. Međutim, neki kažu da je februara 2010, (nije baš neko proleće) u Gračanici napravljena hajdučija, zbog toga što je Artemije lopov, pa da bi se iznenadio, upalo mu se u prostorije, da se pronađu dokazi. Otkriću Vam tajnu. Pojma nemam o teologiji, ali mi je sam čin upada u nečije prostorije, asocijacija na neka totalitaristička vremena, kojih je Srbija imala u ne tako dalekoj prošlosti, i kojih se mnogo dobro sećam.. Znate, ako ja otisnem stenčugu sa vrha Kopaonika, a ona usput poruši Siminu kuću, nisu krivi ni Sima ni stena.
Preporuke:
0
0
78 sreda, 29 decembar 2010 12:06
Milan KG
@Harun al Rašid
Mala pitanja: 1. da li je vladika Lavrentije prekršio neki kanon kada je odveo nekoliko desetina sveštenika da ljube krvave ruke najvećeg srpskog (i pravoslavlja) neprijatelja pape? 2. Zašto je vladika Artemije proteran sa Kosova umesto da mu se dozvoli da ostane bar u nekoj isposnici? 3. Vi veoma dugo niste bili u Đurđevim Stupovima jer još prošle godine je crkva obnovljena i u njoj se redovno služilo najmanje poslednja 24 meseca. 4. Kanonske prekršaje tada niko nije pominjao već vladika Atanasije sada optužuje vladiku Artemija da je ukrao milion evra. Da li je ova kleveta kanonski prestup? 4. Surovost vrhovnog suda (čitaj vladike I. Bulovića) prema jeromonahu Dositeju koji nije nijednom služio niti sasluživao već živi u pustinji na Tari a raščinjen je bez prisustva nije Harun komentarisao. Da li je ovo kanonski prestup? Za takvo raščinjenje sudija mora biti raščinjen.
Preporuke:
0
0
79 sreda, 29 decembar 2010 18:36
Harun al Rašid
@ Saša

U februaru je bivši vladika Artemije privremeno (do zasedanja arhijerejskog Sabora) uklonjen iz svoje eparhije, a zvanični dokument optužnice protiv njega iznet je tek 26. aprila na zasedanju Svetog Arhijerejskog Sabora SPC - dakle na proleće.

Drugo, uopšte Vam ne verujem, a ni Artemijevim drvenim advokatim - odbeglim (a ne prognanim) kaluđerima, da je dolazak ep. Atanasija Jevtića u Gračanicu bio propraćen nekim naročitim siledžijskim ponašanjem, osim što se Atanasije i inače, i od ranije je poznat kao takav, ponaša kao čovek prekog karaktera, ali koji takvim svojim ponašanjem često savršeno uspeva da razobliči licemerje lažno smirenih i "prepodobnih" Hrišćana.
Sa druge strane, videli smo na onim nesretnim snimcima, kako su Artemijeva duhovna čeda - "smireni" i "prepodobni" crnorečki kaluđeri - započeli tuču na kapiji kada im nije bilo dozvoljeno da uđu u manastirsku portu pa su čak i preskakali manastirske zidine!
Preporuke:
0
0
80 sreda, 29 decembar 2010 19:03
Harun al Rašid
@ Milan KG

1. Odlazak vladike Lavrentija u Rim na poklonjenje papi jeste kanonski prekršaj, za koji se on, međutim, javno pokajao, tražio i dobio oproštaj od patrijarha Pavla i svih Arhijereja Srpske Crkve i to na Svetom Arhijerejskom Saboru.

2.Takva je bila odluka Sabora i koliko mi je poznato, u tome nema nikakvog kanonskog prestupa. O tome svedoči i sam bivši vladika, obzirom da taj slučaj ne navodi kao jedan od tobožnjih kanonskih prestupa učinjenih prema njemu. Buni se jedino u tom smislu što su ga odvojili od njegovih kaluđera, ali indikativno je to, da kad su oni napustili svoje svetinje on je prestao da govori na tu temu, što će reći, svi oni preostali monasi na KiM za Artemija nisu više od važnosti. Dakle, pravi podelu među svojom duhovnom decom.

3.Ne baš predugo. Bio sam pre dve godine, i tada su se vršila bogosluženja, a crkva nije uopšte obnovljenja. Može se reći, samo adaptirana za službu.

4.Kanonski prekršaji bivšeg vladike Artemija su bili na dnevnom redu nekoliko Arhijerejskih Sabora još za života patrijarha Pavla (pogledajte optužnicu). To što je izneo ep. Atanasije Jevtić u svojem javnom pismu Artemiju koliko znam biće predmet razmatranja suda po tužbi samog Artemija, prema tome, videćemo kakva će biti presuda.

5.Jeromonah Dositej je jedan od odbeglih monaha iz Eparhije Raško Prizrenske koji živi u drugoj eparhiji bez kanonskog otpusta. Postoje kanoni vaseljenskih sabora (15 i 16 Prvog vaseljenskog i drugih sabora) na osnovu kojih za prebivanje u ovakvom prestupu i pored nekoliko poziva da se vrati (a bilo ih je nekoliko) sledi kazna odlučenja i raščinjenja. Dositej je raščinjen bez njegovog prisustva upravo zato što je prethodno, zajedno sa ostalim odbeglim monasima, odbio da uopšte prizna crkveni sud eparhije Raško Prizrenske.
Preporuke:
0
0
81 četvrtak, 30 decembar 2010 14:12
Saša
Kada kažem da mi teologija nije najjača strana, ne kažem da o ovom slučaju nisam upoznat.
1.Artemije je de fakto uklonjen 17. februara, od kada se (zvanično) na liturgijama u eparhiji ne pominje (nadležni arhijerej) već administrator Atanasije, što je bilo grubo i za uši a kamoli za osećanja vernika. Sve što se kasnije dešavalo je samo ona ``stenčuga`` iz mog prethodnog komentara.
2. Obojica smo ovde``drveni advokati``jer iznosimo svoja mišljenja. Dakle ja nisam ništa drveniji od Vas, osim ako Vi ovo ne radite iz profesionalnih razloga. Onda Vam se izvinjavam.
3.Kada se govori o tuči na ulazu u portu manastira Gračanica, nju su izazvali pripiti momci iz Velike Hoče (mislim da jednog poznajem i da mu je ime Bojan)koje je Teodosije doveo da to urade. Ulogu Jezekilja ste i sami mogli videti na snimku (A barem on ima debele razloge da bude zahvalan Artemiju što je uopšte živ), dok je za istu stvar u konaku bio zadužen Danilo. Naravno ovim ne aboliram crnorečane, jer nisu smeli nasesti.
Preporuke:
0
0
82 četvrtak, 30 decembar 2010 17:14
Hrizostom
Bavite se administracijom, potpisima, glasanjem, nagađate ili tumačite neke ljude i davne vekove... a DUH vere ste ostavili za sledeće saopštenje nekog od tih, sa obe strane.

Sramota.
Preporuke:
0
0
83 četvrtak, 30 decembar 2010 17:50
jelena
vi se prepucavajte ali ODE MAST U PROPAST: kako narod kaže: kada ide lonac neka ide i poklopac!Oče Artemije poživi nam još jer od ovih ostadosmo brzo bez tri prsta!
Preporuke:
0
0
84 subota, 01 januar 2011 00:37
Dobrivoje
Odluke jedne pomesne crkve ne moraju da imaju opštepriѕnat ѕnačaj ѕa ostalu svepravoslavnu crkvu. Pomesna crkva, u ovom slučaju SPC rukovodi se trenutnim interesima , ličnim, koju ne moraju imati opšti ѕnačaj i važnost. To je slučaj i sa Makedonskom crkvom , SPC nju ne priѕnaje iѕ neobjašnjivih, političkih raѕloga , što to ne ѕnači da ona ne može da egѕistira i da provodi misiju pravoslavlja među svojim vernicima kojih ih ima oko 3.000. ooo . To je ѕabluda u pravoslavlju da ja ne dam nekome da ima pravo na pravoslavlje. Ustvari niko nema monopol nad Hrišćanstvom kao ideologojom i modusa vivendi.
Preporuke:
0
0
85 nedelja, 02 januar 2011 19:35
Milan R.
Onaj koji se dodvorava vatikanskom papi i klanja se njegovim zlocinima,ne moze biti moj,ni patrijarh ni vladika.
Irinej Backi je najveci izdajnik Svetosavske crkve.

Mi Srbi,nismo papski sledbenici,a vladici Artemiju,svaka cast kao coveku,jer je stao na stranu crkve a ne sotone Irineja.
Taj pomadjareni skot je izaslanik djavola,kome je cilj,unistavanje Svetosavlja.
Ekumenizam je zlo,preko koga hoce da nas duhovno uniste,a na putu su.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner